Awatar użytkownika
Kozioł
Tormentor
Posty: 2046
Rejestracja: 3 lata temu
Lokalizacja: Forteca trolli.

The Knife

#1

Kozioł rok temu

Obrazek

The Knife – szwedzki duet indie elektroniczny, tworzony przez rodzeństwo Karin Dreijer Andersson i Olofa Dreijera.


Cechą charakterystyczną The Knife jest niechęć do współpracy z mediami czy muzycznym mainstreamem. Członkowie zespołu rzadko pojawiają się publicznie, w materiałach promocyjnych. Występują nosząc maski, a do roku 2006 wprost odmawiali występów na żywo.

Duet został laureatem nagrody Grammis w kategorii najlepszy zespół popowy 2003 roku, jednak ceremonia wręczenia nagród została przez The Knife zbojkotowana. Zamiast Karin Dreijer Andersson i Olofa Dreijera na scenie pojawili się członkowie innej grupy artystycznej przebrani za goryle z liczbą 50 na kostiumach. Był to protest przeciwko dominacji mężczyzn w przemyśle muzycznym. Do Grammis nominowany był również inny album duetu, zatytułowany Deep Cuts, jednakże nagrodę odebrał zespół The Cardigans.

O The Knife stało się głośniej w końcu 2005, gdy pochodzącą z ich repertuaru piosenkę „Heartbeats” w wersji José Gonzáleza wykorzystano w reklamie telewizorów Sony BRAVIA.

Karin Dreijer Andersson i Olof Dreijer prowadzą własną wytwórnię płytową Rabid Records.

Karin ma na koncie gościnny udział w singlowym utworze Röyksopp „What Else Is There?” (2005) oraz w utworach „This Must Be It” i „Tricky Tricky” pochodzących z albumu Junior (2009). The Knife wyprodukowali również singel „Who's That Girl?” szwedzkiej wokalistki Robyn.

W marcu 2009 roku Karin Dreijer Andersson jako Fever Ray wydała solową płytę o takim samym tytule.

W roku 2009 The Knife wraz z Mt. Sims-em i Planningtorock pracowało nad dźwiękową oprawą opery zatytułowanej „Tomorrow, in a Year”. Opera realizowana była przez duńską grupę artystyczną Hotel Pro Forma. Treść opery została oparta na dziele Karola Darwina, O powstawaniu gatunków. 6 stycznia 2010 roku grupa zapowiedziała wydanie albumu, mającego się ukazać 1 marca 2010, również zatytułowanego „Tomorrow, in a Year”. Album jest już dostępny na stronie artystów w całości do darmowego przesłuchania.

21 sierpnia 2014 zespół ogłosił swoje odejście ze sceny muzycznej.


Turris Babylonica e stercore facta est.
Awatar użytkownika
pit
Tormentor
Posty: 5497
Rejestracja: 6 lata temu

#2

pit rok temu

Najlepiej znam i lubię "Tomorrow, in a Year" oraz "Shaking the Habitual'. Albumy na których zaczęło się robić dziwnie.
Awatar użytkownika
Derelict
Tormentor
Posty: 1120
Rejestracja: 5 lata temu

#3

Derelict rok temu

Kiedyś robiłem podejście do The Knife, zachęcony największymi hiciorami/singlami (Takie Pass This On to kawał prostej, ale genialnej, wpadającej w ucho muzyki), ale chyba jednak się odbiłem od tego projektu, bo albumów całościowo nie kojarzę wcale. Bardziej przypadł mi do gustu Fever Ray, który wyłonił się na fali popularności Witch House'u.
"Jeżeli black metalowcy są ludźmi, to karaluchy również nimi są"

Wróć do „Industrial / Ambient / Electronic”